MONDO

Diren Caferaga: today’s eviction is an attack against all of us!

Comunicato di sostegno e solidarietà agli occupanti dello spazio sociale Caferaga di Istanbul sgomberato questa mattina. Solidarity statement for the Caferaga occupied space evicted this morning by police in Istanbul (ITA-ENG).

The occupied space Caferaga was born less than a year ago in Istanbul after the extraordinary mobilization of Gezi through the initiative of Kadikoy ‘s Forum, which released an abandoned space to make it a laboratory of direct democracy, reappropriation, conflict and self-organisation. Many people have supported the project, feeling as part of a common struggle against capitalism and reclaiming rights and freedoms, against privatization, speculation and authoritarianism. Caferaga is a space that claims the right to the city and that’s why is a common good.

We have met the comrades of Caferaga Mahallevi during the Agora99 pre-meeting in October, a meeting between different social movements of Istanbul and the Agora99 transnational network, sharing interesting days of discussion, meetings and exchanging experiences of struggle and reappropriation. Just a starting point for the construction of a joint mobilization that cannot be stopped by the police and the government’s violence.

For this, meanwhile we are preparing for the right to the city demo in Rome on December 13th, we stand in solidarity with those who have suffered the eviction and in complicity with the many who today will return in the streets to recover the space and fight for the right to city!

An injury to one is an injury to all! Diren Caferaga!

Dinamopress / Rome

ITALIAN VERSION

Diren Caferaga: lo sgombero di questa mattina è un attacco a tutti noi!

Lo spazio occupato Caferaga di Istanbul è nato poco meno di un anno fa dalle straordinarie mobilitazioni di Gezi a partire dall’iniziativa del Forum di Kadikoy, che ha liberato uno spazio abbandonato per farne un laboratorio di democrazia diretta, riappropriazione, conflitto e autogestione. In tanti e tante lo hanno portato avanti e sostenuto partecipi di una lotta ci accomuna, la lotta contro il capitalismo e per la conquista di diritti e libertà, contro privatizzazioni, speculazioni e autoritarismo. Caferaga è uno spazio che rivendica il diritto alla città e per questo è un patrimonio comune.

Abbiamo incontrato i compagni e le compagne del Caferaga Mahallevi durante un meeting preparatorio di Agorà, tra diverse esperienze parte dei movimenti sociali di Istanbul e il network transnazionale di Agorà99, condividendo giorni interessanti di discussione, incontro e scambio tra esperienze di lotta e di riappropriazione. Un inizio per la costruzione di una mobilitazione comune che non può essere fermato dalla violenza della polizia e del governo.

Per questo, proprio mentre ci prepariamo alla manifestazione per il diritto alla città il 13 dicembre a Roma, siamo solidali con chi ha subito lo sgombero e complici con i tanti che oggi torneranno in piazza per riprendersi lo spazio e lottare per il diritto alla città!

An injury to one is an injury to all! Diren Caferaga!

Dinamopress / Roma